Avtor: Uroš Švagan Predviden čas branja: 5 minut V Cubani Ljubljani se že ogrevamo za koncert ene najbolj vročih kubanskih skupin tega trenutka: Maykel Blanco y Su Salsa Mayor. Koncert se bo odvijal v kazinoju Perla v Novi Gorici, 2. novembra 2017. Maykel Blanco je tako rekoč edini med kubanskimi frontmeni, ki se je povzpel med velike brez zaledja v drugih skupinah ali družini. Kot tolkalist je sodeloval na več kot 40 albumih, klaviatur pa se je lotil šele takrat, ko je ustanavljal Salsa Mayor, ker ni bil zadovoljen z aranžmaji drugih. Znan je postal po stilu igranja klaviatur, ki je trši od običajnega oz. precej tolkalski. ¡Somos mayores! Karizmatični Maykel Blanco je odrski nastop izpopolnil do potankosti - Salsa Mayor so na odru prave energijske bombe. Vsak član benda izžareva karizmo največjih frontmenov, vsi skupaj pa migajo z ritami kot šestnajst Mick Jaggerjev na kupu. Na turneji v Italiji jih je moderator napovedal kot La Maquina de Cuba ("kubanska mašina"), in vzdevek se je prijel vse do danes, saj lepo povzema njihovo energijo. Mnoge Timba skupine skozi kariero v več pesmih ponavljajo prepoznaven vzklik, pri Mayklu boste zaznali vzklik »Musica!«. Maikel Blanco Cuevas (Maykel Blanco) je rojen 21. januarja leta 1981 v Havani. Pri 12 letih se je začel učiti tolkala. Kasneje je študiral tudi na konzervatoriju, čeprav je predavanja pogosto šprical in raje doma razbijal na bobne, na koncu pa študij opustil. Prvo skupino Sombra je ustanovil pri 15 letih, in sodeloval z nekaj manj znanimi skupinami. Pri 18 letih je ustanovil skupino Maykel Blanco y Suprema Ley, s katero je naredil prve posnetke. Izdal jih je pri španski založbi Envidia, a s skupino se je želel uveljaviti tudi doma na Kubi, in jo uradno registrirati. Ker kubanska vlada v tistem času ni podeljevala licenc, je Maykel ponudil odkup legendarnemu kubanskemu atletu. Javier Sotomayor je takrat imel registrirano neaktivno skupino z imenom Salsa Mayor. Ime je bila nekakšna besedna igra na njegov priimek Sotomayor. 10. oktobra 2004 je Javier Sotomayor uradno prepisal skupino na Maykla Blanca, ki je popolnoma prenovil zasedbo, obdržati pa je moral ime. Ključna glasba Maykel Blanco y Su Salsa Mayor v povprečju posnamejo en album na dve leti. A njihov prelomni album je izšel leta 2012 z naslovom A Toda Maquina ("S polno paro"). V prvih treh mesecih se je prodal v toliko izvodih kot prej vsi njegovi albumi skupaj. Na njem najdemo vsaj dve epohalni deli, to sta Son Esos ("To so oni") in Bembe (ime afrokubanske religiozne ceremonije), omeniti pa velja vsaj še pesmi La Calle ("Ulica"), El Songo De Todos ("Songo za vse"), pa tudi Tremenda Pinta ("Hud videz"). V pesmi Son Esos predstavi svoj bend, po glasbeni plati pa gre za pravo umetnijo, ki plesalcem še po letih poslušanja zlahka dvigne kocine in jih pripelje do ekstaze. Bembe je kompleksnejša mešanica Rumbe Guaguanco in Timbe in je nasploh eden najbolj muzikaličnih komadov za plesno interpretacijo.
Z naslednjim albumom Que No Me Quiten La Fe ("Ne jemlji mi vere") z leta 2016 so doživeli premierno objavo na znani ameriški glasbeni strani v kategoriji Billboard Tropical Album. Na albumu velja izpostaviti preprostejšo Mi Mulata En La Habana ("Moja mulatka v Havani") in udarno Afloja la Guayaba ("Ne nalagaj!").
Nekdanja člana skupine Salsa Mayor sta bila tudi El Noro, ki ima sedaj svojo skupino El Noro y 1era Clase, in Yasser Ramos 'El Balacero', ki je danes vodja skupine 9 milimetros.
0 Comments
Zgodovina "kubanske salse" kot plesa Avtor: Jan Bervar Predviden čas branja: 4 minute Pisalo se je leto 1956 in Havana je vrela pod vplivom Amerike: bogata kubanska kulturna dediščina se je mešala z vplivi iz ZDA in redki so slutili, da se bo država v nekaj letih praktično izolirala od zahodnega sveta. V tem okolju so mladi, ki so jim bila nenadoma odprta vrata prej ekskluzivnih havanskih klubov, iznašli novo obliko plesa, ki je še danes še kako živ, razvijajoč in prinaša veselje celemu svetu.
Ko se plesalci zvečer vračajo na svoje domove, v Havani širijo govorice o novem plesu, ki združuje tradicionalne ritme in figure kubanskih plesov s svežim vetrom iz Amerike. Nenadoma bi vsi radi znali plesati, kot plešejo v Casinu in rojen je nov ples – CASINO, oz. za laike in turiste; »kubanska salsa«.
Rusi odhajajo! Leta 1989 se Kubancem podre svet – propade Sovjetska zveza, ki je v zadnjih desetletjih po visokih cenah od njih kupovala sladkor, ter skrbela za dober življenjski standard povprečnega Kubanca. Čez noč zmanjka hrane, večina prebivalstva je pahnjena v revščino, Fidel pa oznani začetek »posebnega obdobja« na Kubi – obdobja varčevanja, odrekanja in razočaranja. Razočaranje rodi jezo, jeza rodi upor. V 1990ih letih črno in mešano (mulato) prebivalstvo Kube svoj nenasilen upor usmeri tudi skozi glasbo: v plesni glasbi eksplodira agresivnost ritma, vanjo pridejo vplivi funka, jazza in rocka, igranje inštrumentov pa postane res virtuozno. Glasbene skupine se javno borijo ena proti drugi, kdo bo boljši, bolj vroč, bolj kontroverzen. Ples postaja bolj divji, bolj povezan z glasbo... rodila se je glasbena zvrst Timba! Ples Casino, večni kameleon, se Timbi brez težav prilagodi. Kot zahteva glasba, postane ples bolj raznovrsten: na trenutne kompleksnejši, na trenutke vključujoč elemente drugih plesov (rumba, despelote), predvsem pa pridobi na izražanju mulatske samozavesti, s katero plesalci in plesalke poudarjajo ponos, sproščenost in svoj spolni karakter.
Casino je danes v razcvetu, saj gre za nalezljiv ples s še bolj nalezljivo glasbo. Število festivalov, kjer so kubanski plesi – vključno s Casinom – v ospredju, raste iz leta v leto, kubanske skupine pa izdajajo vse bolj progresivno Timba glasbo. Prav zaradi te bogatosti plesa, glasbe in povezanih stilov pa se ga plesalci zlepa ne naveličamo :) Pridruži se nam v Cubana Ljubljana in se prepričaj v njegov čar <3
|
TREMENDA MUELA Za vse, ki bi kubanske plese, glasbo in kulturo radi razumeli res intimno. Arhivi
September 2023
Kategorije
All
|