Cubana Ljubljana
  • Novice
  • O nas
  • Tečaji
  • Urnik
  • Cenik
  • Dogodki
  • Glasba
  • Članki
  • Kontakt

Como no!

29/8/2018

1 Comment

 
Recenzija: Yasser Ramos y El Tumbao Mayombe - La Resistencia

Avtor: Jan Bervar
Predviden čas branja: 5 minut

Tipičen timba album vsebuje uspešnico ali dve, ostale pesmi pa počasi zapadejo v pozabo, saj jih DJ-i na zabavah ne vrtijo, sodobne kubanske glasbe pa itak – tudi  zaradi ameriškega embarga - ne slišimo na mainstream medijih. Kaj torej reči na La Resistencio (»upor«), album 14 (!) pesmi, na katerem je težko najti B-kategornice? Kaj poreči na dejstvo, da je bil album pred izidom na drugem mestu ameriške - da, AMERIŠKE - iTunes pre-order latino lestvice, kar je bilo za timbo dosedaj nepojmljivo?
Picture
​Yasser Ramos je veteran kubanske timba scene, a samostojno do letos ni osvojil njenih vrhov. Najbolj se je prekalil kot pevec skupine Maykel Blanco y su Salsa Mayor (koncert 16. septembra v Novi gorici!), kjer je zaradi glavnega vokala na pesmi Debajo de la Balacera (»pod streljačino«) dobil svoj dolgoletni vzdevek El Balacero. Po poroki v Italijo in neuspelim eksperimentiranjem z italijanskim okusom se je vrnil na Kubo, ter ustanovil svojemu vzdevku primerno skupino Orquesta 9MM, ki prav tako kot Manolitov Trabuco (»samokres«) poudarja udarnost, ki naj bi jo timba nosila v sebi.
Yasser je naredil svoj prvi naskok na vrhove timbe leta 2017 s svojim prvencem Ni Antes, Ni Despues (»ne prej, ne potem«), ter si priboril pravico nastopanja v Casa de la Musica Galiano v centru Havane, kjer si je začel oder deliti z velikani timbe. Prvenec nam je pokazal, kam El Balacero meri s svojim orožjem: v noge plesalca, z brezkompromisno, a še vedno malce robato in ne-povsem-zapomnljivo glasbo.
Leto 2018 je bilo za Yasserja prelomno. V njegovo življenje je vstopil Ian Ignacio Herrera López ("Nachito Jr."), mlad kubanski pianist in aranžer, ter postal glasbeni direktor orkestra. Zaradi strelske tragedije v Las Vegasu se je Yasser odrekel svojemu vzdevku, ter orkester iz 9MM preimenoval v Tumbao Mayombe, ki odraža njegove kulturne – Palo – korenine. Med DJ-e so začele prihajati nove skladbe, ki so bile sveže, avtorske, ravno prav pop, predvsem pa hudo plesno vroče. Svoje odraščanje pa je Yasser  okronal 16. avgusta z izdajo La Resistencie, enega najpomembnejših timba albumov letos.
La Resistencia se odpre s starim trikom kubanskih timberov, inštrumentalom Intro, ki poslušalca pripravi na kasnejši glasbeni napad. Nadaljuje (žal) z medlim Mi Tumbao No Cambia, kjer skozi pesem pojasnjuje, da se ime benda lahko spremeni, njegov tumbao (način, karakter) pa ne. Za tem se ofenziva začne: A Tu Manera No, La Resistencia, La Mision, Laborando, Mi Destino, Baja Tu Velocidad je rafal plesnih uspešnic, ki kljub srednjemu tempu z nevidno roko premaknejo ljudi na plesišča. 
​Kaj je skrivnost Yasserjeve nove formule? Napredoval je v ključnih točkah: refreni (coros) so poppy in zapomnljivi, vesele durovske melodije pihal (metales)  na povsem novem kakovostnem nivoju, zvok albuma izjemno čist in prodoren, bend kot celota pa v vsakem komadu prepoznaven. Eva je celo rekla, da se ji cel album zdi kot ena sama pesem, kar v moji interpretaciji pomeni, da si je Yasser res našel svoj avtorski izraz - to, čemur kubanci rečejo sello ("pečat") skupine. 
​La Resistencia se ne trudi biti inovativna, kot je to cilj albumov Havane d'Primere, saj ima samo en cilj: pognati plesalce iz stolov na plesišče. S tem Yasser ubira pot skupine Salsa Mayor, paralele s katero lahko na albumu potegnemo marsikje - od tega, da je Yasserjev šef pihal trobentač Raydel Garcia (ex-Salsa Mayor), da je Yaser pri Salsa Mayor več let pel, da je glasbeni gost v pesmi Laborando nihče drug kot ključni pevec Salse Mayor Yordys Larrazabal. Zato v vseh pesmih slišimo ritmičen, močno v ospredje potisnjen klavir , občasen vzklik »muuuusica!«, ter nalezljive break-e (bloques), ki se nam včasih zdijo kot deja-vu. 
​Album zaključi ena redkih hitrih pesmi, uspešnica Songo Cerra'o, kjer se Yasser z mešanico zvrsti Rumbe in Songa pokloni svojim predhodnikom in sodobnikom. Yasser je rekel, da nastopa novo obdobje timbe, kjer glasbene skupine med seboj sodelujejo, namesto, da bi tekmovale, kot so v zlatih časih Charange Habanere ter Paulita FG. Zato tudi vidimo na kupe gostovanj in izmenjav med skupinami, ki pa po drugi strani redčijo značilnosti posamezne skupine. In prav zato je La Resistencia tudi tako pomembna – ker je nepretenciozno iskrena, vesela, preprosta, avtorska, ter cilja namesto v srce v noge plesalca. Yasser lahko na to v vsakem komadu doda samo še svoj značilni - Como no! (»Seveda!«).

Podpirajte kubanske glasbenike in kupujte njihovo glasbo!
https://itunes.apple.com/us/album/la-resistencia/1422866744

Yasser na FB in Youtube:
https://www.facebook.com/yasserramosyeltumbaomayombe/
https://www.youtube.com/channel/UC8RHgjyJ2V-f-vkmAsQlSZw
1 Comment
    TREMENDA  MUELA
    Za vse, ki bi kubanske plese, glasbo in kulturo radi razumeli res intimno.

    Arhivi

    January 2020
    December 2019
    June 2019
    October 2018
    August 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017

    Kategorije

    All
    Casino
    Glasba
    Recenzije
    Reggaeton
    Salsa
    Skupine
    Timba
    Zgodovina

    RSS Feed


© 2022 // Cubana Ljubljana // Z uporabo spletne strani se strinjate, da za potrebe navigacije in analitike uporabljamo piškotke
  • Novice
  • O nas
  • Tečaji
  • Urnik
  • Cenik
  • Dogodki
  • Glasba
  • Članki
  • Kontakt